abuhanifah:

Masih sempat untuk diri ambe yang hina ini mengucapkan Selamat Hari Aidilfitri. Maaf Zahir & Batin.

#latepost #raya #aidilfitri #gratefull #doa #pray #ini_malaysian #ikutcarakita #projek_tempatan #masjid #wish #dakwah #dakwahpenuhbergaya #picsart #vsco #snapseed

storiesofthesahabah:

Heartbreaking.

Our green birds, may Allah Azza Wa Jall grant them the highest of Jannah. Amin

bukangadisbiasa:

Jodoh itu ada…

aminudinmurad:

“Bertawakallah kepada Allah kerana ia menunjukkan diri sebagai hamba yang sentiasa mengharapkan bantuan Allah dalam kehidupan kita.”
Dr. Hj. Zahazan Mohamed

#tawakal #sabar #doa #Allah #solat #zahazan #motivasi #inspirasi #dakwah #masjid #ibadah #islam #muslim #hamba #kehidupan #cinta

(via syaahijabisismycrown)

Tabahkanlah wahai hati yang terluka sungguh Allah itu memahami. Buat apa susahkan hati tentang perihal dunia sedangkan perihal akhirat belum tentu lagi. Allah tunjukkan kamu yang baik dan yang buruk agar kamu tahu menilai yang terbaik untuk hidupmu….

iamsura:

Bismillah.

"Perbaiki Diri Bermula Dari Hati."

Aku akui sebagai manusia biasa tiada siapa pun yang sempurna. Usaha memperbaiki diri sentiasa ada. Aku sering mengingatkan diri aku sendiri carilah ketidaksempurnaan dalam diri sebelum menuding pada orang lain. Dari dulu hingga kini aku diuji dengan pelbagai dugaan dan cabaran hidup. Dari dulu aku ni jenis yang memendam, bila terlalu dipendam kadangkala aku menangis untuk melegakan.
Allah maha mengetahui setiap sesuatu yang berlaku, mungkin hari ini kita berbuat sesuatu yang menyakitkan hati orang lain tapi perlu diingat dunia ibarat roda tidak selamanya kita di atas. Akan tiba masa lambat atau cepat kita akan merasai apa yang telah kita perlakukan pada orang. Orang kata sekarang semua perbuatan dibalas tunai, atas dunia lagi dah dapat pembalasan. Doa orang-orang teraniaya dimakbulkan Tuhan.

Biarpun ada perkara lepas yang berbekas dihati aku tapi semua tu aku jadikan pengajaran tewasnya kesabaran aku pada sifat marah. Untuk sama-sama kita memperbaiki diri ke arah yang lebih baik, kenali sifat-sifat hati yang baik.

#Duhai hati, janganlah terkorban dengan DUNIA. Hidup hati sebenarnya untuk mencari #mati yang sempurna.#

Ya Allah ampunkan dosa-dosa ku yang terdahulu yang tanpa dan dalam sedar berbuat kejahatan. Juga ampunkan dosa-dosa ku yang akan datang yang Engkau lebih Maha Mengetahui. Aku hanya hamba pendosa tanpa noktah yang sering menzalimi diri. Ya Allah ampunkanlah :(

Sesalan yang moga dapat kembali ke fitrah asal untuk perjumpaan bersama yang Hakiki yang memegang HATI-HATI ini.

Wallahua’lam.

(via syaahijabisismycrown)

Kalau ada ajnabi mula bermesej…
Tanpa keperluaan…
Tanya khabar…
Senyap sudah…

Kalau ada ajnabi nak bersoal jawab agama..
Berikan kepadanya Ustaz yang lebih layak…
Katakan itu lebih terjaga…

Ya…
Nak jaga hati muslimah ni bukan mudah..
Terusik sikit mula lah…
Fitnah ada di mana mana..
Kalau salah langkah…

Awas !
Talbis syaitan sangat licik..
Yang hitam nampak putih..
Yang pahit rasa manis..
Yang mimpi macam realiti..

Hati hati menjaga hati…
Senyap kerana Allah…
Itu lebih indah…T_T

— (via koshiboprincess)

Rindu diri yang dulu, saat Allah sentuh hati..

Please bring her back ya Rabb… :’(

(via myheartbeatsforislam)

T_T

(via wirdatulsyadiah)

(via ychausin)

aceph:

Virtual Freedom!

Hijab image by athirah99. More Islamic Posters soon…

aceph:

This young brave guy Aitzaz Hassan, a Pakistani teenager, tackled a suicide bomber trying to enter his school. He got martyred in blast but saved hundreds of children. He sacrificed himself for others. Salutes.

aceph:

Sunnah is my Fashion - Islamic Posters by aceph

aceph:

Sunnah is my Fashion - Islamic Posters by aceph

aceph:

Blessings of Muhammad (Peace be upon Him).

Q

Anonymous asked:

is it good that girl make dawah for both of women and men

A

aceph:

السلام علیکم و رحمۃ اللہ و برکاتہ

I though am not a mufti or scholar; I can just help you find some good answers already asked on Internet for such questions. You should consider asking your trusted scholar or mufti for more details. JazakAllah.

Women are not prevented from talking to non-mahram men when it is necessary to do so, such as dealing directly with them when buying things or conducting any other financial transaction, because in such cases it is necessary for both parties to speak. A woman may also ask a scholar about some legal Islamic matter, or a man may ask a woman such questions, as is proven in various texts of the Qur’aan and Sunnah. Within the guidelines described above, there is nothing wrong with a woman speaking to a non-mahram man. It is also permissible for men to greet women with salaam and vice versa, according to the most correct opinion, but this greeting must be free of anything that may provoke desire in the person in whose heart is a disease, so as to be safe from fitnah and pay attention to the regulations outlined above.

If there is fear of fitnah being provoked by this greeting, then the woman should refrain from either initiating or returning the greeting, because warding off fitnah by neglecting the greeting is warding off mischief, and warding off mischief takes precedence over doing something useful. (See al-Mufassal fi Ahkaam al-Mar’ah by ‘Abd al-Kareem Zaydaan, vol. 3/276). And Allaah knows best.

Thus it is known that we do not mean general talk for no need, or a great deal of private talk. Rather it should be just as much as is needed in order to reply.

Going into detail in permissible talk or in shar’i matters when there is no need for that leads to removal of barriers between the two parties, which may lead to negative consequences.

And Allaah knows best.

aceph:

Did you know series… more Islamic Posters very soon inShaAllah. Keep praying :(

aceph:

It’s never too late to wake up!Pray for Gaza aceph:

It’s never too late to wake up!Pray for Gaza aceph:

It’s never too late to wake up!Pray for Gaza aceph:

It’s never too late to wake up!Pray for Gaza aceph:

It’s never too late to wake up!Pray for Gaza

aceph:

It’s never too late to wake up!
Pray for Gaza

(via ychausin)